BLOGG

BLOGG - Mötesbokning

2020-03-30

Kan man jobba med mötesbokning i tider som dessa?

Vi får just nu väldigt många frågor från kunder och företag som är bekymrade över företagens verksamhet i och med de extraordinära tider som påverkar oss alla i och med COVID-19.

Till att börja med finns det givetvis en direkt risk att smittas och sprida smittan genom att träffa befintliga och potentiella kunder i och med rådande omständigheter. Samtidigt upplever många företag också en stor oro över ett scenario som innebär att all kundbearbetning och försäljning helt stannar av under en längre period.

Givetvis är det viktigt att vara extra försiktig just nu och inte utsätta sig själv och andra för onödiga risker men det är också viktigt att komma ihåg att det kommer en tid efter COVID-19.

Det är viktigt att ha ett öppet sinne och vara flexibel när det handlar om kundbearbetning och försäljning i dagsläget. Vi själva arbetar just nu enbart med digitala möten och telefonmöten för att undvika onödiga risker, samtidigt som vi ser till att verksamheten inte stannar av.

Jag rekommenderar er därför att boka digitala möten via exempelvis Microsoft Teams, Skype eller någon likvärdig plattform. Det går oftast också utmärkt att genomföra möten och presentationer per telefon, kanske med stöd av en presentation i pdf-format eller en powerpoint som mailas inför mötet.

Avslutningsvis vill jag säga att det kommer vara mer utmanande än vanligt att hålla kontakt med kunderna  men det finns bra alternativ till att träffas på distans för den som behöver hålla igång kundkontakten, även under svåra tider som dessa.

 

Robin Söderström

 

 

 

Följ vår blogg:

Skickar formuläret…

Servern påträffade ett fel.

Formuläret togs emot.

Följ oss!

Gustavslundsvägen 133, 115 41 Stockholm

Telefon: 08-121 05 900.

E-post: info@jkrs.se