Utbildning i Mötesbokning

Våra utbildningsledare hjälper er med att bli bättre på att nå ut till potentiella kunder och få fler affärsmöjligheter. Genom att anlita oss får du hjälp av en utbildningsledare med lång erfarenhet av mötesbokning, kundbearbetning och försäljning mot företag.

Våra utbildningsledare

Våra utbildningsledare har lång erfarenhet av att coacha och utbilda säljare på att bli bättre på att boka kundmöten. Detta genom att lära ut en effektiv metod för hur ett bokningssamtal genomförs. Under utbildningen varvas teoretiska och praktiska övningar och efter avslutad utbildning kommer ni att ha de verktyg som behövs för att öka antalet bokade kundmöten.

 

Utbildningspaket:

Vi erbjuder ett antal olika utbildningspaket, vilka anpassas till er verksamhet samt den målgrupp ni vill nå ut till. Utbildningarna äger rum på ert kontor eller på distans.

 

Förstudie

Inför varje utbildning genomförs en förstudie innan utbildningstillfället. Under förstudien går vi igenom bolagsanalys, målgruppsanalys samt förbereder utbildningsmaterial.

Bolagsanalys

Vi lär känna företaget och vad ni har för tjänsteutbud. Vi bollar idéer om vad vi ska lägga fokus på och hur utbildningen ska utföras rent praktiskt utifrån era behov.

Målgruppsanalys

Vi går igenom vilken typ av målgrupp som ni har tänkt bearbeta. Här kommer vi även komma med rådgivning om vad som är bra att tänka på när ni tar fram register som ni ska använda. Så att ni kan få in de målgrupper ni verkligen vill få till möten med. I priset ingår en lista på upp till 1200 adresser.

Framställning av samtalsmanus och säljmaterial

Efter de första stegen tar vi i fram förslag på samtalsmanus, utskick och övrigt presentationsmaterial i enlighet med utbildningens utförande, riktat mot den målgrupp som ska bearbetas. Detta skickas till er för godkännande, så att ni har full insyn i vad vi kommer gå igenom under utbildningen.

Heldagsutbildning:

  • Introduktion
  • Presentationsteknik – Så väcker du ett intresse på 15 sekunder
  • Invändningshantering – Så bemöter du eventuella invändningar
  • Tidsstyrning – Så bokar du möten nära i tiden
  • Förankring - Så ökar du sannolikheten att mötet genomförs
  • Prospektering – Vilken målgrupp bör du söka dig efter
  • Framställning av samtalsmaterial – Så säger du det kunden vill höra
  • Uppföljning utbildning – Hur har det gått?

 

Pris: 14 500 SEK

Priset gäller för 1-2 deltagare per kurstillfälle.

Pris: 18 500 SEK

Priset gäller för 3-8 deltagare per kurstillfälle.

Kursens genomförande:

Utbildningen inleds med att vi tillsammans med er genomför en förstudie där vi får chansen att lära känna bolaget och vad ni erbjuder för tjänster. Sedan går vi även igenom en behovsanalys utifrån vilken typ av målgrupp ni arbetar mot, detta för att få en bra förståelse över hur ett potentiellt samtalsmanus och övrigt säljmaterial ska utformas.

Efter vi satt dessa kriterier så kommer vi att utföra utbildningen på antingen er kontor eller digitalt genom den plattform ni är bekväma med. Paketet innefattar en heldagsutbildning och även uppföljning om så efterfrågas.

 

Introduktion

Utbildningen inleds med en kortare introduktion om oss och sedan får alla deltagare köra en kortare presentation. I samband med detta så ställer vi även några frågor om hur de tycker att deras vardag fungerar i dagsläget, samt vilka utmaningar de ställs inför när de försöker boka in kunder. Allt detta för att kunna förklara att utbildningen i sig handlar om att använda en metod som kommer underlätta deras vardag och att det är upp till de att utveckla den vidare i takt med tiden.

 

De fyra momenten

Sedan inleds utbildningen med att vi går igenom de 4 momenten inom mötesbokning (presentation, argumentation, tidsstyrning och avslut/förankring). Under själva utbildningen kommer vi även göra praktiska övningar utifrån den information jag berättar om. T.ex hur man ska låta när man läser ett manus eller hur man argumenterar utifrån vår modell, detta så att deltagarna får prova på metoden i samband med utbildningen.

Efter vi gått igenom alla steg så kommer även deltagarna få prova på ett helt samtal där jag agerar kund som de vill boka in kundmöte med, där går vi igenom alla momenten en gång till så att de får en uppfattning om hur de fungerar i skarpt läge.

 

Prospektering

När de börjat känna sig bekväma med metoden så går vi vidare till att ha en utbildning i hur man ska prospektera och tänka kring att hitta rätt målgrupp. Vart hittar man kunderna och finns det genvägar till att hitta nya kunder genom att prospektera på rätt sätt.

 

Manus

Efter det så går vi även igenom hur man skapar samtalsmanus som tilltalar den målgrupp ni är ute efter att träffa. Vad som ska stå med i ett manus, mejl eller övrigt material.

Sedan går vi igenom tips som kan underlätta er tankesätt och hur ni tacklar motgångar på bästa sätt. Här får man in lite ”roligare” metoder som kan öka försäljningen med hjälp av visuella medel.

Efter detta så tar vi en recap tillsammans med er deltagare och ställer frågor om hur ni tycker det har gått och om ni fortfarande har frågetecken eller situationer som ni inte känner er säkra på.

 

Uppföljning

När utbildningen är avslutad så bokar vi tillsammans med alla deltagare en uppföljning digitalt eller per telefon där vi efter ca 1-2 veckor går igenom resultatet. Hur har det gått för deltagarna och vad tycker ni fungerat bra/mindre bra? Bemöter frågor och ger feedback. Detta är en viktig punkt så att deltagarna faktiskt använder metoden och inte bara lägger den åt sidan efter utbildningen.

 

 

Skicka anmälan till utbildning:

Vi kontaktar dig sedan för vidare diskussion om upplägg av utbildning med mera.

Överföring pågår....

The server encountered an error.

Anmälan emottagen, vi kontaktar dig så fort vi kan.

Gustavslundsvägen 133, 115 41 Stockholm

Telefon: 08-121 05 900.

E-post: info@jkrs.se